czwartek, 6 października 2011

Chutney pomidorowy



Jeszcze niedawno zastrzegałam się, że nie będę robić żadnych przetworów :) Ale gdy w ręce wpadł mi ten przepis, postanowiłam zrobić swój pierwszy w życiu chutney, od dłuższego czasu bowiem kusiły mnie te słodko- ostre sosy. Chutney wyszedł bardzo smaczny, jeden słoiczek już niemal został zjedzony :) A w planach są kolejne do zrobienia...

Składniki (na 4 małe słoiczki):
1 kg pomidorów ( u mnie lima)
3 cebule
3 ząbki czosnku
2 papryczki chili
1/3 szklanki cukru
1/3 szklanki octu winnego
po kilka ziarenek pieprzu i jagód jałowca
2 cm kawałek imbiru (może być też mielony)
szczypta cynamonu
szczypta gałki muszkatołowej
łyżka soli

Pomidory sparzyć i obrać ze skórki, pokroić w kostkę, cebulę w piórka, czosnek drobno posiekać. Warzywa te gotować w niewielkiej ilości wody na małym ogniu aż zmiękną, w trakcie dodać pokrojoną drobno chilli. Dodać przyprawy, sól, cukier i nadal gotować, aż odparuje sok  z warzyw i woda. Stopniowo dodawać ocet. Gorący chutney przekładać do wyparzonych słoików, nie trzeba go pasteryzować, chyba, że planujemy mu długie życie w spiżarni. Słoiki ułożyć do góry dnem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz