piątek, 15 czerwca 2012

Biały sos z rodzynkami na bazie rosołu

Czy jest ktoś, kto nie lubi rosołu? Ja takiej osoby nie znam :) Rosół jest pyszny, pożywny i stanowi bazę wyjściową dla innych smacznych zup lub sosów, na przykład tego z rodzynkami. Gdy spróbowałam go po raz pierwszy, byłam w szoku, że jest tak pyszny a zarazem banalnie prosty! A nastawiona byłam prędzej dość sceptycznie, bo za słodkimi sosami nie przepadam, a rodzynki lubię tylko w cieście i to też w umiarkowanej ilości. Ale ten sos mnie zachwycił! Jeśli więc macie ochotę poeksperymentować nieco z rosołem, to polecam przygotowanie tego własnie sosu, najlepiej smakuje podany z ryżem i kawałkami mięsa z rosołu. 


Składniki na 2 - 3 porcje:
3 szklanki rosołu
3 żółtka
3 łyżki mąki
śmietana 18 %
1 cytryna
sól, pieprz, cukier
około 2  -  3 garście rodzynek


Wykonanie:
Rosół podgrzewamy i zagęszczamy lekko mąką wymieszaną z niewielką ilością wody. Żółtka roztrzepujemy i stopniowo hartujemy w gorącym rosole, po czym wlewamy masę jajeczną do rosołu i mieszamy, gotujemy kilka minut na małym ogniu mieszając powstały sos i doprawiając go sokiem z cytryny, solą, pieprzem i odrobiną cukru.  Dokładnych ilości tutaj nie podaję, bo zależą one od smaku rosołu i naszych własnych upodobań. Sos możemy dodatkowo zagęścić śmietaną. Rodzynki płuczemy w wodzie i dodajemy do doprawionego juz sosu, nie nalezy już go zagotowywać, rodzynki bowiem zabarwiłyby go na ciemny niezbyt ładny kolor. 
Podajemy z ryżem i mięsem pozostałym z rosołu.

1 komentarz:

  1. A co ze śmietaną? Na którym etap[ie i w jaki sposób ją dodajemy?

    OdpowiedzUsuń