wtorek, 31 stycznia 2012

Jabłecznik Ewy Wachowicz

Nie jestem szczególną fanką programu "Ewa gotuje" ale zawdzięczam mu ten właśnie przepis na to pyszne ciasto. Zaciekawiło mnie ono niemal całkowitym brakiem tłuszczu wśród swoich składników, robiłam je już kilkakrotnie i za każdym razem wychodzi pyszne, bardzo wilgotne i długo świeże.  To dość nietypowy jabłecznik ale bez wątpienia bardzo smaczny.

Składniki:
10 kwaśnych jabłek
3 jajka
2 szklanki mąki tortowej
1,5  szklanki cukru (ja daję maksymalnie 1 szklankę)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
2 duże garście orzechów włoskich
3 łyżki oleju z pestek winogron

Wykonanie: 
W dużej misce jajka ubić z cukrem, dodać przesianą mąkę, proszek, sodę i olej. Całość dokładnie zmiksować. Jabłka obrać i pokroić w małą kostkę i wraz z posiekanymi orzechami dodać do ciasta. Dokładnie wymieszać łyżką. Ciasto jest bardzo gęste więc troszkę to potrwa. Wymieszane ciasto przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 1 godzinę i 10 minut.

22 komentarze:

  1. taki wypchany jabłkami po brzegi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda .....znam ten przepis z programu P. Ewy ....lubię obejrzeć ten program, choc ostatnio jakoś rzadko mi sie to udaje ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Typowy placuch amerykański! *mniam* :]]

    Pozdrawiam,
    N.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne to ciasto. No i zdrowe:) Ja uwielbiam Murzynek od Ewy Wachowicz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakiej wielkości ma być forma? 20 cm czy 60?

    OdpowiedzUsuń
  6. Forma wielkości około 33 na 23 cm.

    OdpowiedzUsuń
  7. No więc upiekłam i będzie to jedno z moich ulubionych ciast do codziennego użytku. Bardzo wilgotne, coś a la murzynek albo ciasto marchwiowe, dość słodkie ale jednocześnie znakomicie się czuje te jabłka. Za drugim razem wprowadziłam zmianę i zamiast orzechów dałam pestki słonecznika. Też smaczne, ale z orzechami lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciato super... polecam zapacowanym malo pracochlonne uwielbiam ten program chociaz czasem przepisy nie podobaja sie ale warto obejrzec i poekperymentowac

    OdpowiedzUsuń
  9. lubię oglądać program pani Ewy Wachowicz

    OdpowiedzUsuń
  10. ja równiez lubie "Ewa Gotuje":) zrobiłam według jej przepisu toskańskie cantuccini,sa prze prze pyszne!moje dzieci uwielbiają, szwagierki,bratowe ,mama ,siostra,wszysccy wzięli sobie przepis,a to ciasto na pewno upiekę,wygląda pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. czym można zastąpić olej z pestek winogron?o ile można!

    OdpowiedzUsuń
  12. zwykłym olejem można zastąpić

    OdpowiedzUsuń
  13. a jaki rodzaj orzechów może byc?dziękuje za odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za uwagę, najlepsze będą orzechy włoskie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. czy naprawdę trzeba piec godzinę i dziesięć minut

    OdpowiedzUsuń
  16. wczoraj zrobiłam wszystkim smakowało tylko czemu na zdjęciu kolor ciasta w środku jest biały a u mnie był brązowy? Dałam trochę więcej orzechów włoskich może to od nich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor biały w cieście to jabłka, reszta to ciasto zabarwione cynamonem i orzechy. Bardzo się cieszę że ciasto smakowało, pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Witam mam do Pani pytanie czy to ciasto piecze się w piekarniku z funkcja góra dół czy tylko na dolnym palniku w piekarniku. Z góry dziękuję . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam :) ja to ciasto zawsze piekę w piekarniku z funkcją góra dół, a blaszkę z ciastem wkładam na środek piekarnika, zawsze się udaje :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam mam pytanie czy do tego ciasta dodaje sie cynamon bo w skladnikach nie jest napisane.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeju, mam nadzieję, że w końcu znalazłam ten przepis, ktory kiedyś zapisałam oglądając program Ewy Wachiwicz. Zrobiłam je i bardzo mi smakowało to ciasto. I wydaje mi się, że tak wyglądało. Bylo to bardzo dawno temu, ale pamiętałam, że było brązowe z pokrojonymi jabłkami i orzechami. Muszę go upiec i sprawdzić 😁😁😁

    OdpowiedzUsuń