czwartek, 18 października 2012

Szybki i smaczny obiad czyli makaron z szynką i serem


Gdy burczy nam w brzuchu i nie mamy ochoty stać w kuchni przygotowując czasochłonne danie, doskonale sprawdzi się makaron z szynką i sosem beszamelowo - serowym. Danie szybkie, pyszne i naprawdę łatwe do przygotowania.

Składniki na 2 - 3 porcje:
300 g ulubionego makaronu
200 g szynki konserwowej
200 g startego sera cheddar
2 ząbki czosnku
1 szklanka mleka
2 łyżki masła
3 łyżki mąki
sól, pieprz, gałka muszkatołowa - dużo ( starłam prawie połowę gałki)
natka pietruszki do posypania

Wykonanie:
Makaron gotujemy al dente.
W międzyczasie  w garnuszku roztapiamy masło, dodajemy posiekany drobno lub przeciśnięty przez praskę czosnek, chwilkę podsmażamy, a następnie dodajemy mąkę, rozprowadzamy ją z masłem i stopniowo wlewamy mleko. Przyprawiamy solą, pieprzem, gałką muszkatołową i mieszamy aż sos lekko zgęstnieje. Rozpuszczamy wówczas w nim ser cheddar, ewentualnie jeszcze doprawiamy do smaku. 
Na patelni na niewielkiej ilości oleju podsmażamy pokrojoną w cienkie paski szynkę, dodajemy ją do sosu serowego, mieszamy ze sobą, a następnie polewamy na ugotowany makaron i posypujemy natką pietruszki i ewentualnie jeszcze serem.



12 komentarzy:

  1. Szybki i smaczny;) Lubię takie dania , gdy nie mam zbyt wiele czasu na gotowanie.

    pozdrawiam ciepło

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  2. pożywne i smaczne danie,chętnie bym ja zjadła na kolacje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałem sobie zrobić, ale mam problem, nie wiem jak "roztopić mleko" :P.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie mleka nie roztopimy, chodzi oczywiście o masło :) dziękuję za uwagę, już poprawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za przepis, danie wyszło naprawdę dobre. Aczkolwiek miałem mały problem z sosem, mianowicie grudki. Tata powiedział mi, że aby tego uniknąć należy najpierw "roztrzepać" mleko z mąką zanim doda się je do masła. To tyle, reszta super : ) Pozdrawiam, Tomasz.

    OdpowiedzUsuń
  6. danie wygląda super..myśle że zrobie dziś je na obiad ...pozdrawiam Daria.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. probowalam i polecam, makaron malma uzyty byl i szynka z kotla kani:) dziekuje za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz wlasnie sprobuje
    Mam nadzieje ze bedzie pyszne

    OdpowiedzUsuń
  9. Szybki i smaczny posiłek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy to danie ma byc zapiekane w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń