wtorek, 28 lutego 2012

Gulasz segedyński Roberta Makłowicza

Przepis na to pyszne danie znalazłam dawno temu w internecie, chyba na jakimś forum dotyczącym dań Roberta Makłowicza.  Jak tylko spojrzałam na listę składników, od razu wiedziałam, że gulasz nam zasmakuje, bo połączenie mięsa i kapusty  zawsze przecież sprawdza się w bigosie. Ja osobiście za tradycyjnym bigosem nie przepadam, bo za dużo tam dla mnie mięsa, kiełbasy lub boczku, ale taki gulasz tylko z mięskiem to co innego :) Bardzo dobry, w sam raz na chłodne jeszcze dni. I jak to z kiszoną kapustą bywa - najlepszy po kilkakrotnym podgrzaniu. Jest to danie dość proste do zrobienia, wymaga jednak częstego mieszania, w odpowiednich momentach podlewania wywarem ... ale w tym całe piękno kulinarnej sztuki :)

Składniki na  4 porcje: 
około 1 kg mięsa wieprzowego bez kości
1 kg kiszonej kapusty
 3 - 4 duże cebule
2 ząbki czosnku
około 1 litr rosołu wołowego (ewentualnie można zastąpić kostką)
1 łyżka słodkiej papryki
1 łyżka kminku mielonego
3/4 szklanki kwaśnej śmietany (pominęłam)
smalec lub olej do smażenia

Wykonanie:
Mięso oczyścić z błonek i pokroić w dość dużą kostkę a cebule w piórka .W rondlu  rozgrzać smalec i zeszklić cebulę. Następnie dodać do niej mięso i obsmażyć na rumiano. Posypać papryką , kminkiem , szczyptą soli . Dodać rozgnieciony  czosnek. Podlać szklanką wody i chwilę dusić, po  czym stopniowo wlewać resztę wody. Dodać kostkę mięsną lub bulion . Dusić około 40 minut. Dodać pokrojoną kiszoną kapustę i gotować jeszcze godzinę. Doprawić do smaku, ewentualnie zagęścić mąką. Jeśli ktoś lubi, to bezpośrednio przed podaniem, można do gulaszu dodać śmietanę.

4 komentarze:

  1. robię go od lat jest zajefajny

    OdpowiedzUsuń
  2. w śmietanie cały urok, wypróbuj koniecznie, bo właśnie ona daje daniu zupełnie inny smak! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja często gotuję zupę z kiszonej kapusty, do której dodaję parę suszonych grzybów i właśnie śmietanę. Wspaniała. To kresowy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. ❤️ Dla Pana Makłowicza, za całokształt!

    OdpowiedzUsuń