piątek, 25 maja 2012

Zupa krem ze szparagów






Moje tegoroczne uwielbienie dla szparagów trwa nadal. Pobliski rynek powinnam chyba omijać szerokim łukiem, za każdym razem gdy tam bowiem jestem,  kuszą mnie warzywa. Sprzedawczyni już się do mnie z daleka uśmiecha i pyta  co dzisiaj będę robić ze szparagów :) A jest to bardzo miła pani, bo za każdym razem doradza mi odpowiednią odmianę tych warzyw. Ja się przyznaję bez bicia, że do tej pory wydawało mi się, że szparagi po prostu różnią się od siebie kolorem, a tu się okazuje, że każdy kolor ma jeszcze swoje rodzaje .... ehhh człowiek całe życie się uczy :)
Zupkę polecam gorąco, jest bardzo smaczna, pożywna, a dzięki połączeniu szparagów z porem i czosnkiem wyrazista w smaku.

Składniki:
1 mała podwójna pierś z kurczaka
około 15 zielonych szparagów
1 cebula
1 duży por
 2 - 3 ząbki czosnku
około 400 gram ziemniaków
3 łyżki masła
sól, pieprz
tymianek suszony


Wykonanie:
Mięso kroimy w drobną kostkę, szparagi myjemy i odłamujemy zdrewniałe końcówki. Cebulę i czosnek drobno siekamy, pora kroimy w półcentymetrowe paski. Ziemniaki obieramy i kroimy w drobną kostkę.
W szerokim garnku roztapiamy masło i dodajemy do niego mięso, cebulę, czosnek, pora i  tymianek, podsmażamy kilka minut na małym ogniu.
Następnie zalewamy całość około 1 litrem wody i gotujemy pod przykryciem do miękkości, czyli około 10 - 15 minut.
W tym czasie szparagi kroimy w drobne kawałki i dodajemy do zupy na około 5 minut przed końcem gotowania. Doprawiamy zupę do smaku, miksujemy.
Ja część warzyw i mięsa odłożyłam i następnie dodałam do już zmiksowanej zupy, lubię bowiem jak w zupie-kremie pływają też jakieś "konkrety".
Do zupy doskonale pasują grzanki posmarowane czosnkowym masełkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz