czwartek, 10 maja 2012

Tarta z zielonymi szparagami i szynką




Szparagi pierwszy raz w życiu jadłam całkiem niedawno bo rok  temu i muszę przyznać, że mnie wtedy nie zachwyciły. Smaki się jednak zmieniają i w tym roku, mimo że nie miałam żadnych sprawdzonych przepisów, szparagi kusiły mnie niesamowicie. Kupiłam je "w ciemno" myśląc, że jak już będę je miała w lodówce to na pewno wymyślę jakiś smakołyk. No i jeszcze tego samego dnia powstała tarta :) Danie sprawdzone już w innych wersjach, w tej ze szparagami okazało się być strzałem w 10. Proste, szybkie, niestety znowu niezbyt dietetyczne ... No ale raz na jakiś czas można chyba zaszaleć (tak sobie mówię za każdym razem :) 


Składniki:
Ciasto:
45 dag mąki
20 dag masła
gałka muszkatołowa
1 łyżeczka suszonego tymianku
sól

Nadzienie:
kilka zielonych szparagów
10 dag szynki wędzonej
2 jajka
szklanka śmietany 18 %
pół szklanki mleka
parmezan
1 - 2 ząbki czosnku
gałka muszkatołowa, sól, pieprz, tymianek

Masło posiekać, dodać mąkę, przyprawy i kilka łyżek wody. Zagnieść ciasto, wyłożyć nim blaszkę do pieczenia, nakłuć w kilku miejscach widelcem i schłodzić 1 godzinę w lodówce. Po tym czasie wstawić na 20 minut do nagrzanego do 200 stopni piekarnika.
Szparagi dokładnie umyć i zblanszować, ostudzić. 
Jajka wymieszać z czosnkiem, mlekiem, śmietaną, serem  i  przyprawami.
Na ciasto wylać masę jajeczno- śmietanową, wyłożyć szparagi i pokrojoną w plasterki szynkę. Zapiekać około 30 minut w 190 stopniach, aż masa jajeczna się zetnie i lekko zrumieni.

Przepis bierze udział w akcji sezon na szparagi .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz