sobota, 12 maja 2012

Szparagi zapiekane w sosie śmietanowym




Szparagi są chyba najczęściej kupowanym przeze mnie obecnie warzywem na pobliskim rynku :) Zajadaliśmy je już z tartą, omletem, rybą a dzisiaj proponuję szybką przekąskę w której główną rolę odgrywają również szparagi :)  To zabawne, że w tym roku tak mi smakują, bo jeszcze w poprzednim sezonie nie miałam na nie najmniejszej ochoty.  Ale mój zachwyt dotyczy tylko szparagów zielonych; do białych nie mogę się przekonać. Ale może za rok?
To danie jest efektem mojej improwizacji, chciałam bowiem wykorzystać nadmiar sosu śmietanowego jaki został mi z przygotowywania tarty. Polecam, najlepiej smakuje na ciepło :)


Składniki:
2 jajka
1 szklanka śmietany 18 %
pół szklanki mleka
1 ząbek czosnku
sól, pieprz, tymianek, gałka muszkatołowa
2 zielone szparagi

Wykonanie:
Jajka mieszamy ze śmietaną, mlekiem, posiekanym drobno czosnkiem i przyprawami. Szparagi (możemy prędzej zblanszować) kroimy na drobne kawałki, mieszamy z masą jajeczną i całość przelewamy do małych foremek. Zapiekamy około 30 minut w 180 stopniach, aż masa śmietanowa stężeje i się lekko przyrumieni. .
 Przepis bierze udział w akcji sezon na szparagi .

1 komentarz: