piątek, 20 stycznia 2012

Rozgrzewająca zupa cebulowa

Z tą zupą wiążą się początki mojej kulinarnej przygody, bowiem była to pierwsza zupa jaką samodzielnie przygotowałam. I był to debiut bardzo udany, bo zupa jest przepyszna i bardzo łatwa do przygotowania. Wtedy do pełnoletności brakowało mi jeszcze kilku lat i robiłam ją bez dodatku wina. Teraz jest już ono obowiązkowe, nadaje zupie wyrafinowanego smaku i aromatu. Zupa jest niezwykle smaczna i rozgrzewająca, idealna na zimowe dni. Koniecznie z dodatkiem grzanek i sera żółtego. Polecam :)

Składniki:
1 kg białej cebuli
2 - 3 średnie marchewki
2 - 3 litry wywaru z włoszczyzny
1 szklanka białego wytrawnego wina
sól, pieprz, majeranek
ser żółty do posypania
grzanki

Wykonanie:
Cebulę posiekać w pół-krążki i wrzucić do dużego garnka na rozgrzany olej, smażyć aż zacznie się karmelizować. Wówczas dolać wino i dusić kilka minut pod przykryciem, następnie dodać wywar, zagotować. Marchewki obrać i pokroić w słupki, dodać do gotującego się wywaru, doprawić, dodać majeranek. Gotować  aż cebula i marchewka będą miękkie. Podawać w talerzu z grzankami i startym żółtym serem.
Wina wedle upodobań można dać oczywiście więcej :) Najważniejsze w przygotowaniu tej zupy jest długie smażenie cebuli, wtedy uzyskamy pełnię smaku. I warto dodać sporo majeranku (ja daję co najmniej 1 łyżkę) bo zupa jest pyszna, ale co wrażliwsi mogą mieć później trochę problemów trawiennych ...

3 komentarze:

  1. Pani przepisy są najlepsze! zupa cebulowa wyszła mi taka pyszna, że nie mogę się powstrzymać od jedzenia! Poproszę o więcej i więcej! Pozdrawiam!

    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mnie to cieszy i zapraszam ponownie :)

    OdpowiedzUsuń