czwartek, 19 stycznia 2012

Pikantna sałatka ziemniaczana z dodatkiem salami


Ziemniaki w sałatce jadłam dotychczas tylko w tradycyjnej sałatce jarzynowej, a sałatka w której ziemniaki są głównym składnikiem to było dla mnie coś bardzo nietypowego. I wiele przez to straciłam ! Kiedy wczoraj po raz pierwszy spróbowałam jak smakuje ta ziemniaczana sałatka, byłam bardzo mile zaskoczona - smakuje rewelacyjnie! Aż żal, że nigdy prędzej takiej nie robiłam, teraz zaliczam ją do grona moich ulubionych :)
Dzięki dodatkowi musztardy sałatka ma wyrazisty smak, ale przysłowiową "kropką nad i"jest dodatek salami, to dzięki niej połączenie ziemniaków i jajek zyskuje to COŚ :) 

Składniki:
5 średnich ziemniaków
4 jajka
10 dag salami (użyłam czosnkowej)
3 ogórki kiszone
1 czerwona cebula
pół pęczka szczypiorku
   Sos: 
2 ząbki czosnku
2 łyżki majonezu
4 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżki musztardy (najlepiej  francuskiej)
sól, pieprz

Wykonanie:
Jajka ugotować na twardo, ziemniaki w mundurkach ugotować w osolonej wodzie, ostudzić, obrać i pokroić w grubą kostkę lub pół talarki. Podobnie pokroić jajka. Salami pokroić w drobną kosteczkę. Ogórki, cebulę i szczypiorek grubo posiekać, dodać do ziemniaków i jajek. W misce wymieszać składniki sosu, dodać do warzyw, wymieszać i odstawić do lodówki.

2 komentarze:

  1. Bardzo fajna i szybka propozycja. Ciekawy dodatek salami!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta salatka może być z wędlina i groszkiem z puszki.Tez jest pyszna

    OdpowiedzUsuń