środa, 23 listopada 2011

Drożdżowe ósemki z budyniem


Małe łapki mojego synka lubią buszować w kuchni w poszukiwaniu czegoś słodkiego. Dzisiaj jakaż była radość w jego oczach gdy dostał do łapki taką drożdżówkę z budyniem :)  Chyba tak wielka jak moja, że mogę mu dać coś tak smacznego i przygotowanego przeze mnie :)


Składniki:
0,5 kg mąki tortowej
1 jajko
4 łyżki cukru
 mała paczka drożdży w proszku
1 szklanka mleka + 2 szklanki mleka do budyniu
3 -4 łyżki roztopionego masła
szczypta soli
1 opakowanie budyniu

Wykonanie:
Mąkę, drożdże w proszku, sól i cukier mieszamy w dużej misce. Dodajemy letnie mleko wymieszane z roztopionym masłem i roztrzepanym jajkiem (masło można roztopić w mleku). Całość zagniatamy i odstawiamy do wyrośnięcia na 2 godziny w ciepłe miejsce, przykrywamy lnianą lub bawełnianą ściereczką.
Gdy ciasto wyrośnie formujemy z niego 8 - 9 wałków. Ciasto doskonale wyrabia się w rękach, jest bardzo elastyczne, więc można to robić nawet "w powietrzu", bez rozwałkowywania. Wałki ciasta układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce tworząc ósemki i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 20 minut. W tym czasie według przepisu na opakowaniu przygotowujemy budyń, a następnie napełniamy nim dziurki  między ósemkami ciasta. Wstawiamy do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na 20 minut.
Drożdżówki można polukrować, lub jeszcze przed pieczeniem posypać kruszonką.

3 komentarze:

  1. Świetnie wyglądają :) Mała paczka drożdży to znaczy ile, 7 g ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być 7 gram, ja daję czasami nawet 5 g i ciasto zawsze świetnie wyrasta. Można użyć też świeżych drożdży (50 gram), ale wtedy musimy przygotować rozczyn.

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają jak moje ulubione drożdżówki z budyniem!

    mniam! ; )

    OdpowiedzUsuń