niedziela, 6 listopada 2011

Babka straciatella


Od bardzo dawna nie piekłam babki, ba nawet nie jadłam. Ale gdy na blogu wiosenki 27 zobaczyłam przepis na waniliową babkę straciatella, postanowiłam szybko ją upiec. No i była to też okazja do wypróbowania nowej silikonowej foremki. Ciasto pięknie wyrosło i zachwyciło swoim delikatnym smakiem, umiliło nam niedzielne popołudnie, a do poniedziałku niewiele zostało .....

Składniki: 
6 jajek 
1 szklanka cukru 
1 cukier wanilinowy 
200 g masła 
2 budynie waniliowe (dałam jeden rodzinny) 
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 i 3/4  szklanki  mąki pszennej 
pół tabliczki czekolady

Wykonanie:
Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem wanilinowym na puszysty krem, dodać miękkie masło, miksować do połączenia się składników. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i budyniem, białka ubić na sztywną pianę. Do utartej masy maślanej dodać ubite białka, wsypać mąkę z budyniem oraz pokrojoną na drobno czekoladę i za pomocą łopatki delikatnie wymieszać ciasto.Ciasto przełożyć do formy i piec w 170°C przez 40-45 minut. Jeszcze ciepłą babkę oprószyć cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz