wtorek, 2 października 2012

Ciasto marchewkowe


Mój faworyt spośród "odkrytych" ostatnio przeze mnie ciast! Aż nie mogę się nadziwić, że przez tyle lat podchodziłam do ciasta marchewkowego dość nieufnie. Czego ja się niemądra obawiałam ?  :)
Jeśli ktoś jeszcze nie próbował tego ciasta to polecam gorąco - jest pyszne, długo wilgotne i .... zupełnie nie marchewkowe :)


Składniki:
1,5 szklanki mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
łyżeczka cynamonu
2 szklanki startej marchewki
3/4 szklanki oleju
3 duże jajka
  3/4 szklanki cukru
łyżka cukru waniliowego

Marchew trzemy  na tarce o grubych oczkach. Pozostałe składniki przygotowujemy tak jak na muffinki, czyli osobno mieszamy składniki suche i mokre. Następnie łączymy je wszystkie ze sobą łyżką i dodajemy startą marchewkę. Przekładamy do foremki i pieczemy około 30 minut w 180 stopniach. 

3 komentarze:

  1. właśnie takie za mną ostatnio chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jedno z moich ulubionych ciast. Za pierwszym razem tez nie moglam uwierzyc, ze zawiera (wtedy jeszcze nielubiana przeze mnie) marchewke :)

    OdpowiedzUsuń