piątek, 30 marca 2012

Rybka pieczona z warzywami

Szereg nieprzyjemnych wydarzeń oderwał mnie od rzeczywistości i kucharzenia ale już jestem i znowu z zapałem stoję przy kuchennych szafkach :) A dzisiaj jak na postny piątek przystało proponuję rybkę pieczoną w folii z dodatkiem warzyw. Danie bardzo smaczne, banalnie proste i szybkie w przygotowaniu. Polecam wszystkim wielbicielom ryb ale nie tylko :)

Składniki:
4 filety ryby (ja użyłam akurat pangi, ale świetny będzie również dorsz, mintaj)
1 duża marchewka
pół pora
1 cytryna
posiekana natka pietruszki - 2 - 3 garście
sól, pieprz cytrynowy, przyprawa do ryb

Wykonanie:
Rybę płuczemy i osuszamy papierowym ręcznikiem. Skrapiamy sokiem z cytryny, nacieramy solą, pieprzem i przyprawą do ryb. Marchewkę kroimy w drobne słupki, pora w plasterki. Układamy kawałki ryby na folii do pieczenia, na wierzch każdej wykładamy warzywa, lekko solimy i jeszcze skrapiamy sokiem z cytryny, posypujemy natką. Zawijamy szczelnie folię i wstawiamy rybę do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 30  minut. Równocześnie z rybą zapiekać możemy  pokrojone drobno ziemniaczki.

2 komentarze:

  1. Najlepsze obiady to takie, które robią się szybko i same - a ten właśnie do takich należy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przede wszystkim zdrowy obiad, a to się chwali :) wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń