piątek, 12 sierpnia 2011

Ratatuja


To danie pierwszy raz zrobiłam parę dobrych lat temu i tak mi zasmakowało, że wiedziałam iż często będzie gościć w naszej kuchni. Nic dziwnego w końcu składają się na nie moje  ulubione warzywa: papryka i cukinia.Robi sie je bardzo szybko i prosto, a w krojeniu warzyw w grubą kostkę pomagać mogą starsze dzieci. Jak przystało na danie rodem z Prowansji,  roztacza wokół cudowny aromat mieszanki warzyw i ziół.
Do tej pory robiąc ratatuję pomidory dawałam pod sam koniec duszenia, tym razem postanowiłam jednak zmienić kolejność i dodać je już na samym poczatku w myśl zasady, że pomidory im dłużej gotowane tym zdrowsze :)

Składniki:
4 duże cebule
2 małe cukinie
1 bakłażan
po 1 kolorowej papryce
4 -5 ząbków czosnku
5 dużych pomidorów
liść laurowy, ziele angielskie, sól, pieprz, tymianek, bazylia

Cebulę kroimy w grubą kostkę i podsmażamy w dużym garnku  na oliwie. Pomidory sparzamy, obieramy ze skórki i kroimy w grubą kostkę, dodajemy do cebuli i dusimy. W międzyczasie paprykę również kroimy w dużą kostkę lub paski i podsmażamy na patelni na oliwie przez kilka minut, po czym dodajemy do pomidorów. Bakłażana wraz ze skórką także kroimy w kostkę, solimy i podsmażamy na patelni po papryce. Podsmażamy kilka minut i dodajemy do duszących się na małym ogniu pomidorów i papryki. Cukinię wraz ze skórką również kroimy i podsmażamy aż się ze złoci na tej samej patelni co poprzednie warzywa, dodajemy do duszących się warzyw. Całość solimy, wrzucamy liść laurowy i kilka ziarenek ziela angielskiego oraz posiekany drobno czosnek, tymianek. Całość dusimy na małym ogniu do miękkości, czyli około 20 minut. Pod koniec doprawiamy jeszcze do smaku solą, pieprzem, dekorujemy listkami bazylii.
Podajemy jako osobne danie lub z ryżem lub bagietką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz