piątek, 26 sierpnia 2011

Murzynek


To ciasto kojarzy mi się z dzieciństwem, często je bowiem wówczas jadłam i było to także moje pierwsze samodzielnie upieczone ciasto, a miałam wówczas  9 - 10 lat, więc jakby nie patrzeć - dziecięcych wspomnień czas. Przepis na murzynka moja mama miała w specjalnie założonym zeszycie na przepisy kulinarne i wertowanie go już samo w sobie było przyjemnością. Po latach to ja zaczęłam wpisywać do niego przepisy i powstał z nich całkiem spory zbiór. A teraz w XXI wieku modny jest już internet. Mimo to zeszyt ten nadal leży w szafie i czasami do niego sięgam.
A wracając do murzynka - ciasto jest  dziecinnie proste, wystarczy wszystkie składniki dobrze wymieszać  i włożyć do piekarnika. Jest proste, skromne i niezawodne.

Składniki:
kostka margaryny
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 - 4 łyżki kakao

Wykonanie:
Margarynę rozpuścić, do ciepłej dodać cukier, wymieszać. Stopniowo dodawać mąkę, jajka, proszek, na końcu kakao. Piec w piekarniku w temperaturze 180 stopni około 1 godziny. Gotowe ciasto posypać cukrem pudrem lub polać polewą czekoladową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz