piątek, 17 stycznia 2014

Bezy kokosowe




Kiedyś  zniechęcałam się do pieczenia wielu ciast, gdy w przepisie trzeba było użyć tylko żółtek. Na szczęście przypomniałam sobie wreszcie, że przecież takie niezużyte białka można wykorzystać nie tylko do zrobienia omleta ale także pysznych bez.  W dodatku nie takich zwykłych bo kokosowych no i oczywiście łatwych i szybkich w wykonaniu. Jeśli w waszej zamrażarce leżą sobie białka i nie macie pomysłu jak je wykorzystać, to polecam ten przepis na pyszne, chrupiące bezy kokosowe . 


Składniki na ok. 40 - 50 sztuk:
4 białka
160 g cukru
200 g wiórków kokosowych
szczypta soli

Wykonanie:
Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodajemy szczyptę soli i stopniowo cukier. Do tak ubitej masy wsypujemy wiórki kokosowe i całość delikatnie mieszamy łyżką. Na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce wykładamy masę kokosową. Ja próbowałam zrobić to przy pomocy rękawa cukierniczego, niestety wiórki były zbyt grube i zapychały mi końcówkę, musiałam więc wyłożyć masę po prostu łyżką. Blaszkę  wstawiamy do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i pieczemy w opcji góra i dół przez około  25 minut, do czasu aż bezy nabiorą lekko złotego koloru.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz